ראה"מ: "אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל"

הקבינט אישר את הצעת ראש הממשלה והמל"ל, כי כל חוזר ממדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויב להיכנס לבידוד במלונית קורונה, בכדי למנוע את התפשטות המוטציה החדשה בישראל

10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס עם סיום ישיבת קבינט הקורונה שהסתיימה ללא הכרעה, למוטציה החדשה שהתגלתה בבריטניה והוכרזה אמש ע"י ארגון הבריאות העולמי, "על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים" הבהיר ראש הממשלה.

ראש הממשלה התייחס להוראה שלא לאשר כניסה מבריטניה לישראל, "אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

ראש הממשלה הבהיר כי "כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".

קבינט הקורונה אישר את הצעת ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המל"ל ומשרד הבריאות:

1. חוזר ששהה בבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל, למעט מי ששהה עד 12 שעות בשטח שדה התעופה של אותה מדינה ובו בלבד, ישהה בבידוד במלונית מטעם המדינה.

2. לפעול מיידית למניעת כניסת זרים לישראל, בשלב זה מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה (צמצום החריגים והגבלת צוותי תעופה).

3. משרד הבריאות יפעל מיידית לאתר ישראלים שכבר נכנסו לישראל מהמדינות הנ״ל בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות.

ההחלטה נכנסת לתוקף מיד למשך 7 ימים. מטרת ההחלטה היא למנוע את הגעת הזן החדש מחו״ל לישראל. במקביל נבדקת האפשרות שהזן החדש כבר בישראל – במידה וכן: מניעה מיידית של התפשטותו בישראל.



0 תגובות